Thursday, September 18, 2008

Pagi Yang Cerah....


Aku memulakan rutin ku seperti biasa... bangun pagi, bersahur dengan kawan2 serumah... and menu utama bersahur hari ini adalah mee MAGGI... wah itu saje lah yang aku jadikan sbg alas perut aku... al-maklum je la... kat rumah kami, dapur nya kosong.. nak masak ape kalau dah kosong, ye tak? anyway, walaupun just makan maggi, aku tetap bertenaga menjalani setiap hari2 ku di ofis....


dan pagi ini, seperti biasa, aku dan kawan2, keluar rumah seawal 7-7.20 pagi... rase malas juga sbnrnye, tapi ini lah hidup.. tak keluar bekerja... mcmane nak hidup... kami selalunya berEMPAT... pegi lrt station dengan keta BOB... pastu amik train sampai ke maluri.. kemudian amik BUS Rapid... sampai KLCC...


perkara yang paling membuatkan aku terasa sgt bosan di waktu pagi is... berebut2 naik bus dengan org2 yang ntah dari mana dtgnye.. kalau yang naik bus tu smua org malaysia, tak pe la jugak... ni tak.. indon, bangla, nepal... dan lain2 semua ada.. malah.. wajah merekalah yang yang memenuhi hampis setiap bas awam yang ade... kalau tak berebut... confirm tak dapat bus... well ape nak buat.. sabar je lah.. mungkin itu lah kenyataan hidup yang perlu aku hadapi buat waktu ini, di KL yang serba sibuk...


tapi pagi hari ini.. tetap cerah, dan aku mengharapkan hari ini akan menjanjikan perkara2 baik yang manis buat diriku... tak nak la tension2... kalau boleh nak hapi2 je walau pun kene marah dengan bos.. hehehe.. tapi bos tak de lah marah selalu.. kadang2 jer.. well, tak pe kot..


hmm........................

2 comments:

puteri_jelita said...

sodap bah tu maggie...
mknan no 1

tHe_One said...

ecing!! sodap la sangat.. kalau dah hari2 balun menatang tu.. sedap ape..??