Sunday, August 7, 2011

Bazaar Ramadhan - Kisah perut yg kelaparan


Hari ni, first time pegi bazaar ramadhan setelah 6 hari berpuasa. Nah! biasalah kan kalau tengah lapar, kalau boleh semua lah nak di beli. Hosemate tak de, dia balik kampung. So, aku pun dah tak de kawan, pegi la bazaar. Dalam kepala, nak beli utk sahur sekali.

Gerai pertama yang dilalui merupakan gerai buah yang ada menjual durian. 1 peket RM4 ye, ada 4 ulas dalam peket. Dalam hati, tak pe lah, balik nanti baru beli. So, jelajah mencari makanan berbuka pun bermula.

Kisahnya:

1. Mula2 beli Bubur Kacang. Aku memang suka sangat makan bubur kacang ni. Nape tah. Nampak sedap la kan, kelihatannya. Harga RM2. (*kat umah time berbuka, baru tau tak sedap huhuhu).

2. Jalan2 lagi dan belilah agar2. 2 ketul RM1. Maknanya, seketul 50sen. Nasib baik sedap :p

3. Dari gerai ke gerai, mata melilau, kaki dah rasa penat, aku beli lagi. Kali ni lauk pulak. Kari ikan and kari ayam - RM6 ringgit. (*saat post ini ditulis, kari ikan tu tak sentuh lagi).

4. Jalan2 lagi, beli la pulak Popia - RM1 3 ketul. (*rasa dia... tak nak komen la)

5. Dah otw nak balik ni (masih di kawasan bazaar), beli pulak sayur pucuk ubi masak lemak... - one of my favourites as well. RM2

6. Beli air jagung RM1 :)

7. Last sekali, lalu kat gerai buah mula2 tadi yang ada duriang tu. Kaching!!! RM4 for 1 peket durian. Fuhhh, terasa berat je tangan aku yang kurus ni kan... hehehe

Dah, balik... dah sampai kawasan rumah, aku borong lagi nasi putih 2 bungkus RM2.20

So, 2 + 1 + 6 + 1 + 2 + 1 + 4 + 2.2 = RM19.20... Kos berbuka aku (+ sahur, kononnye) pada hari ini... errr, padahal makan sorang ni. haiyooooo... HARUS BERINGAT lepas ni sebab aku telah "membeli lebih dari apa yang diperlukan" ~

hmmmmm....

tHe_oNe 

1 comment:

awie said...

tumpang lalu...