Thursday, September 18, 2008

Sepetang di OFIS ku...


"saujana mata memandang"..... bersendirian di ruangan kerja ku.. sambil2 melihat pemandangan indah kuala lumpur yang berjerebu dari aras 33 bangunan tempat aku memerah keringat...


di hening petang ini.. aku duduk sendiri... bertemankan computer ku yang comel.. di kelilingi kertas2 kerja yang kononnye berlambak.. tak siap2 lagi... :) petang yang hening ini, aku bermalas2 di meja kerja ku.. sengaja melambat2kan gerak ku utk melakukan kerja... dengan alasan penat berpuasa.. padahal sebenarnye memang malas nak buat kerja.... ada satu kerja ni aku memang tak larat nak buat.. tak leh nak fikir... so aku diam kan dulu... biar ilham datang menjengah kotak akal ku... biar idea datang mencurah dan menyuburkan fikiran ku... biar nanti.. biar nanti saja kau selesaikan semuanya ardi... aku berbisik sendiri... hmm... pening kepala sakit mata nak melihat alphabet2 itu... lantak lah...!!


VP aku... en Junaidy, entah kemana lah menghilangnya dia... kak shim, pegi surau.. Solat katanya.. iwan dan nazreen, masing2 sibuk dengan kerja mereka... nun di sudut kiri sana, kelihatan sekelompok manusia daripada unit SMU.. saling bergosip... tak tahu tentang apa.. dan aku juga tak berminat utk tahu.. biarkan mereka bergosip sesama mereka.... aku punya rakan gosip ku sendiri.. tapi bukan di sini... ku melihat di sebelah kanan ku, kelihatan elina dengan tudung pink dia tu. bercakap2 manje di telefon.. dengan sape lah agaknye.... terpandang bilik puan suria.. bos aku yang baik hati... tak nampak orangnye tapi aku tau dia ada di dalam... kejap lagi balik la tu...


dia adalah orang yang bertanggungjawab membawa aku masuk ke RMU.. KNB... well thanks a lot... u just give me a very good experience.... slmt hari raya puan... hehehe.... petang ini, ofis sunyi sedikit.... tak seperti semalam... hilai tawa kedengaran sana sini... tapi petang ini.. mereka kelihatannya suram maya... tak bertenaga... takkan la puasa kot.. diorang yang lain tu chinese... mustahil mereka puasa.. cik jasmin pulak tak de.. gi honeymoon katanya... minggu depan ko keje la sorang2... kitorng ni nak balik beraye... daaa....!!


ku memandang keluar tingkap.... baru ku sedar.. rupanya petang hari ni kelihatannya mendung.. nak hujan ker??. harap2 tak la hujan.. aku tak punya kenderaan sendiri nak balik umah... selalu jalan kaki dari lrt station... well... tak lame lagi kaki aku akan berketak2... kononnye le.... dalam fikiran ku, si fezal tu mesti dah balik... sejak akhir2 ni.. kami dah jarang balik bersama... abez, aku ni asyik nak balik lambat jer... nak wat macamane...kan???


waaa... tetiba teringat, sunday ni ade gathering dgn bebudak GREEN... tak sabar rasanye.. tapi esok pulak, fairuz and fezal ajak buke pose kat dominos.... pegi je la...


k la.. nak tutup tirai utk hari ini.. semoga otak aku akan lebih segar utk meluahkan rasa di blog ini untuk hari esok....


see yaa...

No comments: