Friday, October 3, 2008

IFTAR TERAKHIR..








26hb0908... friday.. the day when everyone dah tak sabar nak balik kampung.. coz, raye pun tgl beberape hari je lagi.. hari2 terakhir ditempat keje sblm balik bercuti membuatkan aku tidak begitu menumpukan perhatian terhadap kerja ku.. fikiran ku asyik melayang ke tempat lain.. lagipun hari ini hari utk me and the gang nak gi berbuka puasa bersama buat kali terakhir sebelum semuanya balik kampung.. (aku tak balik pun)...


well... semuanya dirancang dengan penuh teliti.. hehe... fezal selaku orang yang bertanggungjawab menghasilkan "invitation" yang menarik... dan aku cuma membantu menyebarkannya.. well he was the master mind.. i was just helping him to make it successful... nasib baik kawan2 lain menyokong.. aku and fezal dah plan nak makan kat chicken rice shop ("CRS")... aku ler yang teringin sangat nak makan kat situ...


but.. mase tgh bincang dengan kengkawan lain pasal tempat nak gi IFTAR tu, tetibe boleh pulak timbul isu pasal CRS tu tak pernah mendapat pengesahan "halal" from jakim.. sape tah yang timbulkan isu... but dalam fikiran aku.. i still want to go there.. coz, aku tak rase pun CRS tu tak halal.. tapi yang lain2 tetap nak gi tempat lain.. then ade la beberapa option... dominos laa.. pizza hut la.. kat pavillion la.... tapi aku tak tertarik la dengan tempat2 tu.. nak gi crs jugak.. mule2 tu cadang nak gi CRS Time Square.. tapi budak2 ni kate.. kat situ tak de Buffet... dan aku pulak nak BUffet.. meriah skit.. tapi disebabkan ade orang kate CRS tu "non-halal"... kitorang pun terpakse la fikirkan tempat lain..


kat umah, aku dengan faizal... sebulat suare menetapkan nak pegi CRS... sebab tempat2 lain macam tak menarik jer.. esoknyer gi keje... biasela aku dgn bebudak ni. time keje, sempat lagi nak cit-cat.... bincang punye bincang, gaduh punye gaduh, sampai ade yang nak call jakim laa.. nak call CRS la... semua semate2 nak tanye pasar halal tak halal punye kes tu.. but akhirnye someone find out that CRS is "halal"... thanks to RAD....


semua orang setuju nak pegi CRS.. so benda ni dah senyap la.. tibe2 datang pulak sorang budak ni.. sape lagi kalau bukan fairuz.. hehe.. dalam orang lain dah senyap, dah tak gaduh2, dah setuju, tibe2 dia muncul dengan banggenye sambil berkate... "orang tak nak makan kat CRS la.. orang tak suke..".. woooooo!!! apelagi.. adela beberapa orang lain yang mengamuk.. termasuk aku dan fezal... hahahaha.. sekali fairuz kene sentap ngan fezal... amik!! kesian fairuz... tu la fairuz, lain kali bagi salam dulu ye... hehehe


dan akhirnya... semua setuju nak pegi CRS... meriah la jugak.. kiranye lebih meriah daripada IFTAR yang dianjurkan oleh salah sorang kawan kami sebelum ini... (no need to mention her/his name) hehehee.... dan yang datang.. of course.. aku, fezal, fazri, fairuz, midah, rad, lini, jis, bob and spouse, shahir, koyan, nick, payed, imah, faezah, zaidi, fuzah, erni, dan don kawan aku...


kenyang kenyang kenyang... pas bebuka.. sambung pulak gi tgk wayang.. (bab tgk wayang ni aku malas nak story).. nanti la.. lain kali..

bye

6 comments:

Unknown said...

IFTAR terakhir kite mmg besh. Tak sangke byk org dtg. Pas tu tgk wayang citer Mamma mia pon besh sambil menyanyi dlm wayang, teringat mase retro night dulu, kalau kite leh nari cam tu dulu mesti lebih gempak..hehe Anyway mak mmg forever dancing queen ok.. Chomel nye dak yg pakai baju kelabu tu :)

tHe_One said...

amboi... poen... heheh.. comel la sgt budak baju kelabu tu... macam puteri gunung tahan.... :) nanti gathering GREEN, kita harus buat show... aku ko fezal... wah.. best...

puteri_jelita said...

gambr paling atas tu yg glamer...tetap mantain..hehehe

tHe_One said...

tau tak pe.. wahai puteri jelita.. wei puteri... ko buat la blog.. nanti boleh aku bagi komen pulak...

puteri_jelita said...

sy ada bt bah tpi sya xda pndi...coba ko ajar sy...plz..huhuhu

puteri_jelita said...

tajuk blog dan url blog mcm na mau isi? bingung