Monday, August 15, 2011

Penat Meletihkan


Nampak tak gamba kat atas ni? Kesiankan adik tu... penat betul dia. Tu mesti penat sebab menyepah2kan umah dia yg baru siap di kemas oleh mak dia... Aku macam tu la kot skarang ni. Penat je memanjang... macamane ye? Kesian...

Puasa di bulan Ramadhan. Biasa lah kan, tido lewat, bangun awal utk sahur (walaupun lepas tu boleh gak sambung tido kejap).... Bila sampai office je mata tu terus layu. kuyu. tak bermaya. Bila dah buat macam tu, terus la tak leh buat keje langsung. (merudum KPI, katenye. Tapi tak de lah sampai macam tu. Kena la paksa diri kan?

Rutin yang membuatkan aku jadi penat nak mam&^% ni adalah;

1. Tido lambat - Bangun awal. Dah tulis kat atas kan? Tu la dia, rutin tiap malam, tengah2 malam tu, Online, FBooking, Tgk Tv dll. Fuhhh... kenapa la aku ni kan? Cuba la buat benda2 yang berfaedah sikit.

2. Aktif sungguh di siang hari - Aktif ke sana ke mari di waktu keje. Wah, nak kata bersenam, tak langsung. Ni la, ke hulu ke hilir membawa kertas dan buat2 buzy di ofis. Orang pun ingat, "wah banyak keje betul budak tuh". hehehe... Tapi keje aku memang buat ye, jangan salah faham.

3. Penat sebab? Kurang bersenam kot. Orang kata, kalau kita rajin bersenam, kita jadi cergas bermaya dan bertenaga walaupun di bulan Ramadhan. Tapi aku akui, aku ni memang jenis yg malas sangat bersenam. Tapi kalau ajak buat senaman mulut dekat pusat Karaoke... LAJU!!! Bab2 melalak memang nombor satu walaupun suara tak sedap mana kan?

Dah cukup la tu 3... tak yah bagi lebih2...

So korang? (Entah ade ke tidak pembaca blog aku ni). Apa yang membuatkan korang penat dan letih di bulan puasa ni? Dan macam mana korang mengatasinya?

Selamatttttt~

tHe_oNe

No comments: